Facebook

Eu, Protectia Consumatorilor si Depanero - thriller cu Happy-end!

Cei care ma cunosc stiu ca aproape tot timpul am pe langa mine un gadget conectat la internet si sincronizat cu toate conturile posibile si imposibile pe care mi le-am facut de-a lungul timpului. Asa ca va inchipuiti ce greu mi-a fost sa imi trimit smartphone-ul proprietate personala care era in garantie, in service pentru ca avea niste cateva mici probleme. Despre care o sa scriu cu alta ocazie.

Bun. Odata ce m-am hotarat, pun mana si fac un backup mai intai ale contactelor, apoi ale mesajelor si a tot ce am mai gasit eu prin hdd-ul telefonului. Totul pe contul de google, asta ca sa nu ma trezesc cu oarece surpriza si in plus sa le pot importa usor pe orice alt gadget la nevoie. Odata terminate operatiunile de mai sus, ambalez scula si sun la cei de la care am cumparat telefonul, ii anunt ca am ceva probleme cu el si as dori sa il trimit in service-ul ce asigura garantia.

Baietii amabili si plini de solicitutidine imi spun ca nu e nicio problema si ca trebuie sa ii contactez pe cei de la Depanero si sa trimit acolo telefonul cu tot ce trebuie: garantie, factura, descrierea defectelor constatate, etc. Zis si facut. Intru pe pe site-ul meseriasilor, declar problema, vine curierul imi ia pachetul si ma lasa cu fata in soare. "Asta e" zic.

Dupa o saptamana ma hotarasc sa ma interesez de soarta "defectionatului" si sun la astia de repara tot ce bagi in priza. Imi raspunde o fatuca de la call center si imi transmite ca al meu bolnav telefon e in atentia unui tehnician si ca mai multe nu imi poate spune. OK, o inghit pe asta, in ideea ca poate baietii sunt plini de transpiratie din cauza aglomeratiei din service si nu au timp de fasoanele mele.

Dupa 15 zile de cand i-am contactat, sun din nou si ii intreb de smartphone. Ce sa vezi!? Fatuca, alta binenteles, mi-o da taiata si imi ofera acelasi raspuns. Ii explic cuconitei ca in conformitate cu legile din patria noastra si cu intelegerea din certificatul de garantie eu ar trebui sa fiu deja in posesia telefonului, insa ea pune placa de la inceput si turuie ce au invatat-o mai marii ei la cursurile de perfectionare. 



In consecinta, ma imbrac de gala, cu cel mai smecher tricou al meu, asortat cu un pantalon scurt  plin de experienta de viata si plec in tromba in cotetul personal catre Protectia Consumatorilor, recunosc fara prea multe sperante. Dau acolo de o duduie care initial am zis ca tine cu ursul insa dupa ce mi-am expus cauza si prezentat documentele doamna in cauza mi-a dat asgurari ca se ocupa de problema si "ma rezolva" dumneaei. Insa ... am aflat cateva chestii cu ocazia asta si ar fi bine sa bagati la cap:

  • Cele 15 zile sunt de fapt 17, pentru ca in conformitate cu Codul Civil, ziua cand trimiti si primesti produsul nu se pun la socoteala
  • Nu trimiteti niciodata produsul voi  direct la service. Aceasta este obligatia vanzatorului. Voi trebui sa il predati acestuia cu proces verbal, astfel incat sa nu va treziti ca se intoarce produsul din service cu vreo lovitura care sa va fie atribuita.
  • Incheiati un proces-verbal cu vanzatorul atunci cand predati produsul, nu va bazati pe ochii dulcii ai duduii din spatele tejghelei.
Acestea fiind zise si dandu-mi seama ca am cam actionat dupa ureche, ca lautari, am plecat dupa ce i-am promis doamnei ca nu mai fac. Nu stiu cum s-au desfasurat ostilitaile mai departe, cert este ca in a 17-a zi, am fost contactat de firma de curierat si am primit smartphone-ul ce toate defectele remediate. Deci se poate! 

Asa ca daca cumva mai vreti sa trimiteti ceva pe la garantie, e bine sa faceti precum scrie mai sus, nu de alta dar sa stai sa te rogi de unii pe banii tai parca nu iti pica prea bine.
Eu, Protectia Consumatorilor si Depanero - thriller cu Happy-end! Eu, Protectia Consumatorilor si Depanero - thriller cu Happy-end! Reviewed by john on 14:22 Rating: 5

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.